Christian Jensen

Christian Jensen

Lektor

Aktuel forskning

  • Forståeligheden af accentueret tale

  • Engelsk som undervisningssprog på universiteterne
  • Betydningen af udtale for opfattelsen af sproglig og faglig kompetence

  • Engelsktalendes opfattelse af danskeres engelskudtale

Interesseområder

Ud over de nævnte forskningsområder:

  • Taleteknologi
  • Udvikling og anvendelse af internetbaseret software til støtte for indlæring af udtale

Primære forskningsområder

  • Engelsk udtale (kontrastiv fonetik og fonologi)
  • Tilegnelse af og undervisning i udtale
  • Talesprogsprosodi (tryk/accent)
  • Engelsk som undervisningssprog på universiteterne
  • Taleforståelighed og udenlandsk accent

Undervisnings- og vejledningsområder

  • Fonetik
  • Grammatik
  • Engelske accenter
  • Forståelighed af engelske accenter
  • Skriftlig formidling

Træffetid: Tirsdag 11-12

Udvalgte publikationer

  1. Udgivet

    Foreign accent, cognitive load and intelligibility of EMI lectures

    Jensen, Christian & Thøgersen, Jacob, 31 dec. 2017, I: Nordic Journal of English Studies. 16, 3, s. 107-137 31 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  2. Udgivet

    English-medium instruction in European higher education: English in Europe, Volume 3

    Dimova, Slobodanka (red.), Hultgren, A. K. (red.) & Jensen, Christian (red.), 26 jun. 2015, Boston/Berlin: Mouton de Gruyter. 326 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologifagfællebedømt

  3. Udgivet

    Students’ attitudes to lecturers' English in English-medium higher education in Denmark

    Jensen, Christian, Denver, L., Mees, I. M. & Werther, C., 17 apr. 2013, I: Nordic Journal of English Studies. 12, 1, s. 87-112

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  4. Udgivet

    The perception of selected Danish vowels by native speakers of British English

    Jensen, Christian & Mees, I., jul. 2012, I: I R A L. International Review of Applied Linguistics in Language Teaching. 52, 2, s. 87-100 14 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

ID: 918279