Birgit Henriksen
Professor Emerita
Institut for Engelsk, Germansk og Romansk
Emil Holms Kanal 6, 2300 København S, KUA1
Danmark
- 2018
- Udgivet
General and academic high frequency vocabulary in Danish
Jakobsen, Anne Sofie, Coxhead, A. & Henriksen, Birgit, 2018, I : Nordand – Nordisk tidsskrift for andrespråksforskning . 2018, 1, s. 64-89 25 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2017
- Udgivet
Responding to Research Challenges Related to Studying L2 Collocational Use in Professional Academic Discourse.
Henriksen, Birgit & Westbrook, Pete, 1 dec. 2017, I : Vocabulary Learning and Instruction. 6, 1, s. 32-47 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Lærerkognition som centralt udgangspunkt for lærernes praksisnære professionsudvikling – en ny efteruddannelsesmodel
Daryai-Hansen, Petra & Henriksen, Birgit, 2017, I : Studier i Læreruddannelse og Profession. 2, 2, s. 34-61 28 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2013
- Udgivet
Akademiske ord og fraser - et nordisk projekt
Henriksen, Birgit & Jakobsen, Anne Sofie, 2013, I : Sprogforum. 56, s. 49-55Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2006
- Udgivet
Word class influence on word assoication test results
Nissen, H. B. & Henriksen, Birgit, 2006, I : International Journal of Applied Linguistics. 16, 3, s. 390-408Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2004
- Udgivet
Attention to Argumentation in Learner Text Production: How do we Capture Ability in Argumentation?
Albrechtsen, Dorte, Haastrup, K. & Henriksen, Birgit, 2004, I : Angles on the English Speaking Union. vol. 4, s. 51-68Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
- Udgivet
Lexical Inferencing Processes in L1 and L2: Same or Different? Focus on Issues in Design and Method
Haastrup, K., Albrechtsen, Dorte & Henriksen, Birgit, 2004, I : Angles on the English-Speaking World. Vol. 4, s. 111-128Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
- Udgivet
The Relationship between Vocabulary Size and Reading Comprehension in the L2
Henriksen, Birgit, Albrechtsen, Dorte & Haastrup, K., 2004, I : Angles on the English-Speaking World. vol. 4, s. 129-140Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
- 2000
- Udgivet
N. Schmitt/M. McCarthy (eds)Vocabulary, Description, Acquisition & Pedagogy
Henriksen, Birgit & Haastrup, K., 2000, I : Yuyan Wenzi Yingyong. 21, 3, s. 407-409Publikation: Bidrag til tidsskrift › Review › Forskning
- Udgivet
Vocabulary acquisition: acquiring depth of knowledge through network building
Henriksen, Birgit & Haastrup, K., 2000, I : International Journal of Applied Linguistics. 10, 2-2000, s. 221-240Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
ID: 7673
Flest downloads
-
260
downloads
Responding to Research Challenges Related to Studying L2 Collocational Use in Professional Academic Discourse.
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
62
downloads
Introduction
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Udgivet