Dorte Albrechtsen
Lektor
Institut for Engelsk, Germansk og Romansk
Emil Holms Kanal 6, 2300 København S, KUA1, Bygning: 24.4.46
- 2018
- Udgivet
At bygge bro mellem sproglig læring og emner fra skolens andre fag. / Albrechtsen, Dorte; Daryai-Hansen, Petra.
Tidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. red. / Petra Daryai-Hansen; Dorte Albrechtsen. København : Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen, 2018. s. 76-90.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
- Udgivet
Indledning og læsevejledning. / Albrechtsen, Dorte; Daryai-Hansen, Petra.
Tidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed.. red. / Petra Daryai-Hansen; Dorte Albrechtsen. København : Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen, 2018. s. 7-18.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
- Udgivet
Tidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. / Daryai-Hansen, Petra (Redaktør); Albrechtsen, Dorte (Redaktør).
København : Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik, 2018. 320 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog
- 2008
- Udgivet
Vocabulary and Writing in a First and Second Language : Processes and Development. / Albrechtsen, Dorte; Haastrup, Kirsten; Henriksen, Birgit.
1 udg. Houndsmills : Palgrave Macmillan, 2008. 248 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog
- 2006
- Udgivet
Product and process in argumentative writing produced by foreign language learners: A preliminary investigation. / Larsen, Sanne; Albrechtsen, Dorte.
Lines and Traces. red. / Gunilla Florby; Karin Aijmer. 93. udg. Göteborg : Acta Universitatis Gothenburgensis, 2006. s. 53-66.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- 2005
- Udgivet
Writing in two languages: Attention to lexis in verbal protocols. / Albrechtsen, Dorte; Henriksen, Birgit; Haastrup, Kirsten.
The Power of Words. Karlstad : Universitetstrykeriet, 2005. s. 11-21.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- 2004
- Udgivet
Attention to Argumentation in Learner Text Production : How do we Capture Ability in Argumentation? / Albrechtsen, Dorte; Haastrup, Kirsten; Henriksen, Birgit.
I: Angles on the English Speaking Union, Nr. vol. 4, 2004, s. 51-68.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
- Udgivet
Fagdidaktik og tværsproglighed. / Stæhr, Lars Stenius; Haastrup, Kirsten; Albrechtsen, Dorte; Henriksen, Birgit.
I: Anglo-Files, Nr. 134, 2004, s. 11-17.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
- Udgivet
Lexical Inferencing Processes in L1 and L2: Same or Different? Focus on Issues in Design and Method. / Haastrup, Kirsten; Albrechtsen, Dorte; Henriksen, Birgit.
I: Angles on the English-Speaking World, Nr. Vol. 4, 2004, s. 111-128.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
- Udgivet
The Relationship between Vocabulary Size and Reading Comprehension in the L2. / Henriksen, Birgit; Albrechtsen, Dorte; Haastrup, Kirsten.
I: Angles on the English-Speaking World, Nr. vol. 4, 2004, s. 129-140.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
ID: 9673