Petra Daryai-Hansen
Lektor - forfremmelsesprogrammet
Institut for Engelsk, Germansk og Romansk
Emil Holms Kanal 6, 2300 København S
Danmark
- 2024
- Under udarbejdelse
Language teachers' well-being in plurilingual education: Three portrays
Daryai-Hansen, Petra & Drachmann, N., 2024, (Under udarbejdelse) The psychology of multilingual learners and teachers. Sulis, G., Mercer, S. & Haukås, Å. (red.). RoutledgePublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- 2023
- Afsendt
Students’ Language Awareness across Educational Levels in the Context of Plurilingual Education - A Conceptualization
Daryai-Hansen, Petra, Drachmann, N. & Krogager Andersen, L., dec. 2023, (Afsendt) From Early Childhood to Adulthood: Plurilingual Education Across Educational Contexts. Transitions, Continuity, and Disruptions.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
CLILiG – Übergänge zwischen den Bildungsstufen
Daryai-Hansen, Petra, Lindemann, B. & Būdvytytė, A., 2023, IDT 2022: *mit.sprache.teil.haben: Band 1: Mit Sprache handeln Partizipativ Deutsch lernen und lehren. Boeckmann, K-B., Schweiger, H., Reitbrecht, S. & Sorger, B. (red.). Berlin: Erich Schmidt Verlag, s. 87-94Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- Udgivet
Fostering Students' Decentring and Multiperspectivity: A Cross-Discussion on Translanguaging as a Plurilingual Tool in Higher Education
Daryai-Hansen, Petra, Moore, D., Pearce , D. R. & Oyama, M., 2023, Translanguaging and Epistemological Decentring in Higher Education and Research. Bojsen, H., Daryai-Hansen, P., Holmen, A. & Risager, K. (red.). Bristol: Multilingual Matters, s. 100-125 (Languages for Intercultural Communication and Education, Bind 39).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Introduction: The Nexus of Translanguaging and Epistemological Decentring in Higher Education and Research
Bojsen, H., Daryai-Hansen, Petra, Holmen, Anne & Risager, K., 2023, Translanguaging and Epistemological Decentring in Higher Education and Research. Bojsen, H., Daryai-Hansen, P., Holmen, A. & Risager, K. (red.). Bristol: Multilingual Matters, s. 1-23 (Languages for Intercultural Communication and Education, Bind 39).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Student Testimonies: Translanguaging and Epistemological Decentring from a Student Perspective
Bojsen, H., Daryai-Hansen, Petra, Holmen, Anne & Risager, K., 2023, Translanguaging and Epistemological Decentring in Higher Education and Research. Bojsen, H., Daryai-Hansen, P., Holmen, A. & Risager, K. (red.). Bristol: Multilingual Matters, s. 221-223 (Languages for Intercultural Communication and Education Series, Bind 39).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- 2022
- Udgivet
Chapter 24. Signs of Plurilingualism: Current Plurilingual Countermoves in Danish Higher Education
Daryai-Hansen, Petra & Kirilova, Marta, 2022, Research Anthology on Applied Linguistics and Language Practices. Khosrow-Pour, M. (red.). Hershey, Pennsylvania: IGI global, s. 534-551Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Chapter 48. Teachers' Attitudes, Knowledge and Skills in Respect to the Language Awareness Approach
Daryai-Hansen, Petra, Lefever, S. & Rimšāne, I., 2022, Research Anthology on Applied Linguistics and Language Practices . Khosrow-Pour, M. (red.). Hershey, Pennsylvania: IGI global, s. 1032-1048Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Chapter 52. Language Hierarchisations and Dehierarchisations: Nordic Parents' Views Towards Language Awareness Activities
Daryai-Hansen, Petra, Layne, H. & Lefever, S., 2022, Research Anthology on Applied Linguistics and Language Practices. Khosrow-Pour, M. (red.). Hershey, Pennsylvania: IGI global, s. 1110-1128Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- 2021
- Udgivet
Elevkognition – elevernes viden, holdninger og erfaringer med begynderdidaktik
Daryai-Hansen, Petra & Ghandchi, N., 2021, Tidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. Daryai-Hansen, P. & Albrechtsen, D. (red.). Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen: Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen, s. 42-62Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
ID: 131853010
Flest downloads
-
1638
downloads
Tyskelevers og tyskstuderendes kognition – opsummering af undersøgelsens centrale resultater: Et projekt støttet af Det Nationale Center for Fremmedsprog
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport
Udgivet -
888
downloads
Tyskelevers og tyskstuderendes kognition – udfoldet opsummering af undersøgelsens centrale resultater
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til rapport › Forskning
Udgivet -
198
downloads
Rapport. Kvalitetsudvikling og efteruddannelse i et brobygningsperspektiv – en behovsanalyse i faget tysk
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport
Udgivet