Standard
Elevkognition – elevernes viden, holdninger og erfaringer med begynderdidaktik. / Daryai-Hansen, Petra; Ghandchi, Narges.
Tidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. red. / Petra Daryai-Hansen; Dorte Albrechtsen. Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen : Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen, 2021. s. 42-62.
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Harvard
Daryai-Hansen, P & Ghandchi, N 2021,
Elevkognition – elevernes viden, holdninger og erfaringer med begynderdidaktik. i P Daryai-Hansen & D Albrechtsen (red),
Tidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen, Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen, s. 42-62. <
https://tidligeresprogstart.ku.dk/publikationer/Daryai-Hansen__Ghandchi_2021.pdf>
APA
Daryai-Hansen, P., & Ghandchi, N. (2021).
Elevkognition – elevernes viden, holdninger og erfaringer med begynderdidaktik. I P. Daryai-Hansen, & D. Albrechtsen (red.),
Tidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed (s. 42-62). Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen.
https://tidligeresprogstart.ku.dk/publikationer/Daryai-Hansen__Ghandchi_2021.pdf
Vancouver
Daryai-Hansen P, Ghandchi N. Elevkognition – elevernes viden, holdninger og erfaringer med begynderdidaktik. I Daryai-Hansen P, Albrechtsen D, red., Tidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen: Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen. 2021. s. 42-62
Author
Daryai-Hansen, Petra ; Ghandchi, Narges. / Elevkognition – elevernes viden, holdninger og erfaringer med begynderdidaktik. Tidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. red. / Petra Daryai-Hansen ; Dorte Albrechtsen. Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen : Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen, 2021. s. 42-62
Bibtex
@inbook{e3857ba07407450ba0fca53ad7aadc16,
title = "Elevkognition – elevernes viden, holdninger og erfaringer med begynderdidaktik",
abstract = "L{\ae}rerkognitionen er som felt veletableret inden for fremmedsprogsdidaktikken. Med udgangspunkt i l{\ae}rerkognitionen bidrager kapitlet til at udvikle elevkognitionen som forsknings- og udviklingsområde. Kapitlet har tre centrale formål: (1) kort at introducere til feltet elevkognition, (2) at konkretisere centrale internationale praksisanbefalinger for begynderdidaktik gennem elevernes viden, holdninger og erfaringer i en dansk kontekst, og (3) at analysere elevernes syn på begynderdidaktik og derigennem at g{\o}re rede for elevernes mangfoldige stemmer.",
author = "Petra Daryai-Hansen and Narges Ghandchi",
year = "2021",
language = "Dansk",
pages = "42--62",
editor = "Petra Daryai-Hansen and Dorte Albrechtsen",
booktitle = "Tidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed",
publisher = "K{\o}benhavns Universitet & K{\o}benhavns Professionsh{\o}jskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen",
}
RIS
TY - CHAP
T1 - Elevkognition – elevernes viden, holdninger og erfaringer med begynderdidaktik
AU - Daryai-Hansen, Petra
AU - Ghandchi, Narges
PY - 2021
Y1 - 2021
N2 - Lærerkognitionen er som felt veletableret inden for fremmedsprogsdidaktikken. Med udgangspunkt i lærerkognitionen bidrager kapitlet til at udvikle elevkognitionen som forsknings- og udviklingsområde. Kapitlet har tre centrale formål: (1) kort at introducere til feltet elevkognition, (2) at konkretisere centrale internationale praksisanbefalinger for begynderdidaktik gennem elevernes viden, holdninger og erfaringer i en dansk kontekst, og (3) at analysere elevernes syn på begynderdidaktik og derigennem at gøre rede for elevernes mangfoldige stemmer.
AB - Lærerkognitionen er som felt veletableret inden for fremmedsprogsdidaktikken. Med udgangspunkt i lærerkognitionen bidrager kapitlet til at udvikle elevkognitionen som forsknings- og udviklingsområde. Kapitlet har tre centrale formål: (1) kort at introducere til feltet elevkognition, (2) at konkretisere centrale internationale praksisanbefalinger for begynderdidaktik gennem elevernes viden, holdninger og erfaringer i en dansk kontekst, og (3) at analysere elevernes syn på begynderdidaktik og derigennem at gøre rede for elevernes mangfoldige stemmer.
M3 - Bidrag til bog/antologi
SP - 42
EP - 62
BT - Tidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed
A2 - Daryai-Hansen, Petra
A2 - Albrechtsen, Dorte
PB - Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen
CY - Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen
ER -