Elevkognition – elevernes viden, holdninger og erfaringer med begynderdidaktik

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Standard

Elevkognition – elevernes viden, holdninger og erfaringer med begynderdidaktik. / Daryai-Hansen, Petra; Ghandchi, Narges.

Tidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. red. / Petra Daryai-Hansen; Dorte Albrechtsen. 2018. udg. Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen : Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen, 2021. s. 42-62.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Harvard

Daryai-Hansen, P & Ghandchi, N 2021, Elevkognition – elevernes viden, holdninger og erfaringer med begynderdidaktik. i P Daryai-Hansen & D Albrechtsen (red), Tidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. 2018 udg, Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen, Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen, s. 42-62. <https://tidligeresprogstart.ku.dk/publikationer/Daryai-Hansen__Ghandchi_2021.pdf>

APA

Daryai-Hansen, P., & Ghandchi, N. (2021). Elevkognition – elevernes viden, holdninger og erfaringer med begynderdidaktik. I P. Daryai-Hansen, & D. Albrechtsen (red.), Tidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed (2018 udg., s. 42-62). Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen. https://tidligeresprogstart.ku.dk/publikationer/Daryai-Hansen__Ghandchi_2021.pdf

Vancouver

Daryai-Hansen P, Ghandchi N. Elevkognition – elevernes viden, holdninger og erfaringer med begynderdidaktik. I Daryai-Hansen P, Albrechtsen D, red., Tidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. 2018 udg. Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen: Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen. 2021. s. 42-62

Author

Daryai-Hansen, Petra ; Ghandchi, Narges. / Elevkognition – elevernes viden, holdninger og erfaringer med begynderdidaktik. Tidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. red. / Petra Daryai-Hansen ; Dorte Albrechtsen. 2018. udg. Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen : Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen, 2021. s. 42-62

Bibtex

@inbook{e3857ba07407450ba0fca53ad7aadc16,
title = "Elevkognition – elevernes viden, holdninger og erfaringer med begynderdidaktik",
abstract = "L{\ae}rerkognitionen er som felt veletableret inden for fremmedsprogsdidaktikken. Med udgangspunkt i l{\ae}rerkognitionen bidrager kapitlet til at udvikle elevkognitionen som forsknings- og udviklingsområde. Kapitlet har tre centrale formål: (1) kort at introducere til feltet elevkognition, (2) at konkretisere centrale internationale praksisanbefalinger for begynderdidaktik gennem elevernes viden, holdninger og erfaringer i en dansk kontekst, og (3) at analysere elevernes syn på begynderdidaktik og derigennem at g{\o}re rede for elevernes mangfoldige stemmer.",
author = "Petra Daryai-Hansen and Narges Ghandchi",
year = "2021",
language = "Dansk",
pages = "42--62",
editor = "Petra Daryai-Hansen and Dorte Albrechtsen",
booktitle = "Tidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed",
publisher = "K{\o}benhavns Universitet & K{\o}benhavns Professionsh{\o}jskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen",
edition = "2018",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Elevkognition – elevernes viden, holdninger og erfaringer med begynderdidaktik

AU - Daryai-Hansen, Petra

AU - Ghandchi, Narges

PY - 2021

Y1 - 2021

N2 - Lærerkognitionen er som felt veletableret inden for fremmedsprogsdidaktikken. Med udgangspunkt i lærerkognitionen bidrager kapitlet til at udvikle elevkognitionen som forsknings- og udviklingsområde. Kapitlet har tre centrale formål: (1) kort at introducere til feltet elevkognition, (2) at konkretisere centrale internationale praksisanbefalinger for begynderdidaktik gennem elevernes viden, holdninger og erfaringer i en dansk kontekst, og (3) at analysere elevernes syn på begynderdidaktik og derigennem at gøre rede for elevernes mangfoldige stemmer.

AB - Lærerkognitionen er som felt veletableret inden for fremmedsprogsdidaktikken. Med udgangspunkt i lærerkognitionen bidrager kapitlet til at udvikle elevkognitionen som forsknings- og udviklingsområde. Kapitlet har tre centrale formål: (1) kort at introducere til feltet elevkognition, (2) at konkretisere centrale internationale praksisanbefalinger for begynderdidaktik gennem elevernes viden, holdninger og erfaringer i en dansk kontekst, og (3) at analysere elevernes syn på begynderdidaktik og derigennem at gøre rede for elevernes mangfoldige stemmer.

M3 - Bidrag til bog/antologi

SP - 42

EP - 62

BT - Tidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed

A2 - Daryai-Hansen, Petra

A2 - Albrechtsen, Dorte

PB - Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen

CY - Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen

ER -

ID: 262846430