Flersprogethedsdidaktik: Minoritets- og majoritetselevers sproglige opmærksomhed på tværs af uddannelsesniveauer

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

Standard

Flersprogethedsdidaktik: Minoritets- og majoritetselevers sproglige opmærksomhed på tværs af uddannelsesniveauer. / Daryai-Hansen, Petra; Drachmann, Natascha; Krogager Andersen, Line.

I: Sproglaereren, Bind 2020, Nr. 3, 2020, s. 42-45.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

Harvard

Daryai-Hansen, P, Drachmann, N & Krogager Andersen, L 2020, 'Flersprogethedsdidaktik: Minoritets- og majoritetselevers sproglige opmærksomhed på tværs af uddannelsesniveauer', Sproglaereren, bind 2020, nr. 3, s. 42-45.

APA

Daryai-Hansen, P., Drachmann, N., & Krogager Andersen, L. (2020). Flersprogethedsdidaktik: Minoritets- og majoritetselevers sproglige opmærksomhed på tværs af uddannelsesniveauer. Sproglaereren, 2020(3), 42-45.

Vancouver

Daryai-Hansen P, Drachmann N, Krogager Andersen L. Flersprogethedsdidaktik: Minoritets- og majoritetselevers sproglige opmærksomhed på tværs af uddannelsesniveauer. Sproglaereren. 2020;2020(3):42-45.

Author

Daryai-Hansen, Petra ; Drachmann, Natascha ; Krogager Andersen, Line. / Flersprogethedsdidaktik: Minoritets- og majoritetselevers sproglige opmærksomhed på tværs af uddannelsesniveauer. I: Sproglaereren. 2020 ; Bind 2020, Nr. 3. s. 42-45.

Bibtex

@article{c4cd8b5c883c4dd68389c75bb3305372,
title = "Flersprogethedsdidaktik: Minoritets- og majoritetselevers sproglige opm{\ae}rksomhed p{\aa} tv{\ae}rs af uddannelsesniveauer",
abstract = "Hvordan udvikler folkeskole- og gymnasieelever sproglig opm{\ae}rksomhed, n{\aa}r de undervises via en flersprogethedsdidaktik? Hvilken rolle spiller alder i udviklingen af den sproglige opm{\ae}rksomhed? Og er der forskel p{\aa}, hvordan minoritets- og majoritetselever udvikler sproglig opm{\ae}rksomhed? Dette er sp{\o}rgsm{\aa}l, som et nyt forskningsprojekt s{\o}ger at besvare.",
author = "Petra Daryai-Hansen and Natascha Drachmann and {Krogager Andersen}, Line",
year = "2020",
language = "Dansk",
volume = "2020",
pages = "42--45",
journal = "Sproglaereren",
issn = "0108-6154",
number = "3",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Flersprogethedsdidaktik: Minoritets- og majoritetselevers sproglige opmærksomhed på tværs af uddannelsesniveauer

AU - Daryai-Hansen, Petra

AU - Drachmann, Natascha

AU - Krogager Andersen, Line

PY - 2020

Y1 - 2020

N2 - Hvordan udvikler folkeskole- og gymnasieelever sproglig opmærksomhed, når de undervises via en flersprogethedsdidaktik? Hvilken rolle spiller alder i udviklingen af den sproglige opmærksomhed? Og er der forskel på, hvordan minoritets- og majoritetselever udvikler sproglig opmærksomhed? Dette er spørgsmål, som et nyt forskningsprojekt søger at besvare.

AB - Hvordan udvikler folkeskole- og gymnasieelever sproglig opmærksomhed, når de undervises via en flersprogethedsdidaktik? Hvilken rolle spiller alder i udviklingen af den sproglige opmærksomhed? Og er der forskel på, hvordan minoritets- og majoritetselever udvikler sproglig opmærksomhed? Dette er spørgsmål, som et nyt forskningsprojekt søger at besvare.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 2020

SP - 42

EP - 45

JO - Sproglaereren

JF - Sproglaereren

SN - 0108-6154

IS - 3

ER -

ID: 241896240