Hvordan kan vi styrke elevernes sproglige opmærksomhed og sproglige anerkendelse i fremmedsprogsundervisningen?

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Standard

Hvordan kan vi styrke elevernes sproglige opmærksomhed og sproglige anerkendelse i fremmedsprogsundervisningen? / Daryai-Hansen, Petra; Drachmann, Natascha.

In: Communicare, 2018, p. 23-26.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Harvard

Daryai-Hansen, P & Drachmann, N 2018, 'Hvordan kan vi styrke elevernes sproglige opmærksomhed og sproglige anerkendelse i fremmedsprogsundervisningen?', Communicare, pp. 23-26.

APA

Daryai-Hansen, P., & Drachmann, N. (2018). Hvordan kan vi styrke elevernes sproglige opmærksomhed og sproglige anerkendelse i fremmedsprogsundervisningen? Communicare, 23-26.

Vancouver

Daryai-Hansen P, Drachmann N. Hvordan kan vi styrke elevernes sproglige opmærksomhed og sproglige anerkendelse i fremmedsprogsundervisningen? Communicare. 2018;23-26.

Author

Daryai-Hansen, Petra ; Drachmann, Natascha. / Hvordan kan vi styrke elevernes sproglige opmærksomhed og sproglige anerkendelse i fremmedsprogsundervisningen?. In: Communicare. 2018 ; pp. 23-26.

Bibtex

@article{d602af7c3e7646b787dec6ee5d302dff,
title = "Hvordan kan vi styrke elevernes sproglige opm{\ae}rksomhed og sproglige anerkendelse i fremmedsprogsundervisningen?",
abstract = "Denne artikel handler om, hvordan man kan styrke elevernes sproglige opm{\ae}rksomhed og sproglige anerkendelse ved at arbejde med en flersprogethedsdidaktik i fremmed- sprogsundervisningen. I artiklen argumenterer vi for, hvorfor det er meningsfuldt at integrere en flersprogethedsdidaktik og hvordan den konkret kan implementeres i undervisningen. Afslutningsvis giver vi med afs{\ae}t i tysk begynderundervisning to eksempler p{\aa} flersproget undervisningsmateriale.",
author = "Petra Daryai-Hansen and Natascha Drachmann",
year = "2018",
language = "Dansk",
pages = "23--26",
journal = "Communicare",
issn = "0259-0069",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Hvordan kan vi styrke elevernes sproglige opmærksomhed og sproglige anerkendelse i fremmedsprogsundervisningen?

AU - Daryai-Hansen, Petra

AU - Drachmann, Natascha

PY - 2018

Y1 - 2018

N2 - Denne artikel handler om, hvordan man kan styrke elevernes sproglige opmærksomhed og sproglige anerkendelse ved at arbejde med en flersprogethedsdidaktik i fremmed- sprogsundervisningen. I artiklen argumenterer vi for, hvorfor det er meningsfuldt at integrere en flersprogethedsdidaktik og hvordan den konkret kan implementeres i undervisningen. Afslutningsvis giver vi med afsæt i tysk begynderundervisning to eksempler på flersproget undervisningsmateriale.

AB - Denne artikel handler om, hvordan man kan styrke elevernes sproglige opmærksomhed og sproglige anerkendelse ved at arbejde med en flersprogethedsdidaktik i fremmed- sprogsundervisningen. I artiklen argumenterer vi for, hvorfor det er meningsfuldt at integrere en flersprogethedsdidaktik og hvordan den konkret kan implementeres i undervisningen. Afslutningsvis giver vi med afsæt i tysk begynderundervisning to eksempler på flersproget undervisningsmateriale.

UR - https://www.fremmedspraksenteret.no/neted/services/file/?hash=74a26d06b49694c00a472542be957aae

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 23

EP - 26

JO - Communicare

JF - Communicare

SN - 0259-0069

ER -

ID: 219932493