Natascha Drachmann

Natascha Drachmann

Ph.d. stipendiat


  1. 2023
  2. Afsendt

    «Jeg kender lidt ordene. Det er en lille smule ligesom mit sprog»: Manifestationer af sproglig opmærksomhed hos tre elever i 1., 5. og 7. klasse

    Drachmann, Natascha, nov. 2023, (Afsendt) I: Nordand – Nordisk tidsskrift for andrespråksforskning .

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  3. 2022
  4. Udgivet

    Flersprogethedsdidaktik i fremmedsprogsfagene: Idékatalog til udvikling af sprogsammenlignende aktiviteter

    Drachmann, Natascha, okt. 2022, I: Sproglaereren. 3, s. 16-21

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  5. Afsendt

    Implementing Language Awareness Activities through Plurilingual Education: Two Didactic Models for Language Teaching Practice

    Drachmann, Natascha, okt. 2022, (Afsendt) I: International Journal of Multilingualism.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  6. Afsendt

    Flersprogethedsdidaktik og sproglig opmærksomhed i sprogfagenes læreplaner: Kontinuitet og progression i den danske grundskole

    Drachmann, Natascha, sep. 2022, (Afsendt) I: Acta Didactica Norden.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  7. Udgivet

    Flersprogethed i sprogfagenes læreplaner

    Drachmann, Natascha, jun. 2022, I: Sprogforum. 74, s. 33-40

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  8. Accepteret/In press

    Identifying Pluralistic Approaches in Language Subjects in Denmark, Norway, and Sweden - A Comparative Curriculum Analysis

    Drachmann, Natascha, Haukås, Å. & Lundberg, A., jun. 2022, (Accepteret/In press) I: Language, Culture and Curriculum.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  9. Udgivet

    Det flersprogede klasserum: Elevernes sproglige repertoire som ressource i sprogundervisningen

    Drachmann, Natascha, Jensen, T. & Bisgaard, T., mar. 2022, I: Liv i skolen. 1, s. 84-93

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  10. Udgivet

    Flersprogethedsdidaktik på tværs af klassetrin - praksiserfaringer fra sproguger på Nørre Fælled Skole

    Drachmann, Natascha, Jensen, T., Mohan, S. B. S. & Østerbye, M. S., mar. 2022, I: Sproglaereren. 1, s. 31-35

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  11. Udgivet

    Podcast: Flere sprog i spil - om flersprogethedsdidaktik

    Drachmann, Natascha & Hansen, S. V., jan. 2022, Stemmer fra Skolen.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  12. 2021
  13. Udgivet

    Interkulturel og flersproget kompetence - en integreret tilgang på tværs af fremmedsprogsfagene

    Drachmann, Natascha, Löbl, Stephanie Kim & Søgaard, Karoline Emilie, 2021, I: Sproglaereren. 3, s. 6-10

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Forrige 1 2 Næste

ID: 182568082