Contemplation at Last Sight: When Urban Automats become Public Sculptures

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Standard

Contemplation at Last Sight : When Urban Automats become Public Sculptures. / Reeh, Henrik.

Work in Public. ed. / Rachel Alliston. Berlin : Press LMP (Berlin, Germany), 2015. p. 84-104.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Harvard

Reeh, H 2015, Contemplation at Last Sight: When Urban Automats become Public Sculptures. in R Alliston (ed.), Work in Public. Press LMP (Berlin, Germany), Berlin, pp. 84-104. <http://workinpublic.presslmp.net/>

APA

Reeh, H. (2015). Contemplation at Last Sight: When Urban Automats become Public Sculptures. In R. Alliston (Ed.), Work in Public (pp. 84-104). Press LMP (Berlin, Germany). http://workinpublic.presslmp.net/

Vancouver

Reeh H. Contemplation at Last Sight: When Urban Automats become Public Sculptures. In Alliston R, editor, Work in Public. Berlin: Press LMP (Berlin, Germany). 2015. p. 84-104

Author

Reeh, Henrik. / Contemplation at Last Sight : When Urban Automats become Public Sculptures. Work in Public. editor / Rachel Alliston. Berlin : Press LMP (Berlin, Germany), 2015. pp. 84-104

Bibtex

@inbook{f9838c16849e4b0fa6ab8595681410eb,
title = "Contemplation at Last Sight: When Urban Automats become Public Sculptures",
abstract = "Pr. 1. juli 2015 gik de s{\aa}kaldte klippekort ud af brug efter i mere end fyrre {\aa}r at have formidlet mellem individ, offentlig transport og byrum i K{\o}benhavn og hele hovedstadsregionen. Unders{\o}gelsen rettes is{\ae}r mod de automater, som har st{\aa}et for afstemplingen af klippekortene. Disse automater - alle gule - har styret de rejsendes blikke og bev{\ae}gelser, men aldrig v{\ae}ret gjort til genstand for anerkendende iagttagelse eller bare visuel opm{\ae}rksomhed. Studiet former sig som en tekst med flere lag, der typografisk er udskilt: 1. en afd{\ae}kning af den spontane visuelle erfaring og 2. en efterf{\o}lgende konfrontation med den virkelighed, som p{\aa} unders{\o}gelsens tidspunkt kun havde ganske f{\aa} dage tilbage at leve i. Artiklen rummer endelig en fotografisk registrering af afstemplingsautomater p{\aa} togperroner, i busser og p{\aa} metrostationer. Artiklens 11 farvefotografier er optaget af forfatteren.",
keywords = "Faculty of Humanities, Klippekort, K{\o}benhavn, Hovedstadsregionen, Bykultur, Mobilitet, Feltstudier, Fotografi, Teknologi, Kunst, Offentligt rum, Offentlig transport, S-tog, Metro, Regionaltog, Bustransport, Industrielt design, Afstemplingsautomater",
author = "Henrik Reeh",
year = "2015",
language = "English",
pages = "84--104",
editor = "Rachel Alliston",
booktitle = "Work in Public",
publisher = "Press LMP (Berlin, Germany)",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Contemplation at Last Sight

T2 - When Urban Automats become Public Sculptures

AU - Reeh, Henrik

PY - 2015

Y1 - 2015

N2 - Pr. 1. juli 2015 gik de såkaldte klippekort ud af brug efter i mere end fyrre år at have formidlet mellem individ, offentlig transport og byrum i København og hele hovedstadsregionen. Undersøgelsen rettes især mod de automater, som har stået for afstemplingen af klippekortene. Disse automater - alle gule - har styret de rejsendes blikke og bevægelser, men aldrig været gjort til genstand for anerkendende iagttagelse eller bare visuel opmærksomhed. Studiet former sig som en tekst med flere lag, der typografisk er udskilt: 1. en afdækning af den spontane visuelle erfaring og 2. en efterfølgende konfrontation med den virkelighed, som på undersøgelsens tidspunkt kun havde ganske få dage tilbage at leve i. Artiklen rummer endelig en fotografisk registrering af afstemplingsautomater på togperroner, i busser og på metrostationer. Artiklens 11 farvefotografier er optaget af forfatteren.

AB - Pr. 1. juli 2015 gik de såkaldte klippekort ud af brug efter i mere end fyrre år at have formidlet mellem individ, offentlig transport og byrum i København og hele hovedstadsregionen. Undersøgelsen rettes især mod de automater, som har stået for afstemplingen af klippekortene. Disse automater - alle gule - har styret de rejsendes blikke og bevægelser, men aldrig været gjort til genstand for anerkendende iagttagelse eller bare visuel opmærksomhed. Studiet former sig som en tekst med flere lag, der typografisk er udskilt: 1. en afdækning af den spontane visuelle erfaring og 2. en efterfølgende konfrontation med den virkelighed, som på undersøgelsens tidspunkt kun havde ganske få dage tilbage at leve i. Artiklen rummer endelig en fotografisk registrering af afstemplingsautomater på togperroner, i busser og på metrostationer. Artiklens 11 farvefotografier er optaget af forfatteren.

KW - Faculty of Humanities

KW - Klippekort

KW - København

KW - Hovedstadsregionen

KW - Bykultur

KW - Mobilitet

KW - Feltstudier

KW - Fotografi

KW - Teknologi

KW - Kunst

KW - Offentligt rum

KW - Offentlig transport

KW - S-tog

KW - Metro

KW - Regionaltog

KW - Bustransport

KW - Industrielt design

KW - Afstemplingsautomater

M3 - Book chapter

SP - 84

EP - 104

BT - Work in Public

A2 - Alliston, Rachel

PB - Press LMP (Berlin, Germany)

CY - Berlin

ER -

ID: 145932262