Konstruktivisme og konstruktionisme - læringsteori og vild forvirring

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Standard

Konstruktivisme og konstruktionisme - læringsteori og vild forvirring. / Christensen, Gerd.

In: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Vol. 37, No. 107, 04.2017, p. 19-28.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Harvard

Christensen, G 2017, 'Konstruktivisme og konstruktionisme - læringsteori og vild forvirring', Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, vol. 37, no. 107, pp. 19-28.

APA

Christensen, G. (2017). Konstruktivisme og konstruktionisme - læringsteori og vild forvirring. Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, 37(107), 19-28.

Vancouver

Christensen G. Konstruktivisme og konstruktionisme - læringsteori og vild forvirring. Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen. 2017 Apr;37(107):19-28.

Author

Christensen, Gerd. / Konstruktivisme og konstruktionisme - læringsteori og vild forvirring. In: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen. 2017 ; Vol. 37, No. 107. pp. 19-28.

Bibtex

@article{d59d68ecbb3246c0bd645829fba5f20d,
title = "Konstruktivisme og konstruktionisme - l{\ae}ringsteori og vild forvirring",
abstract = "Overordnet betragtet er konstruktivisme en forst{\aa}else inden for filosofi, psykologi, samfundsvidenskab m.m., if{\o}lge hvil- ken man ikke kan opfatte f{\ae}nomenerne direkte, men kun ved hj{\ae}lp af begreber og tankefigurer. Konstruktivisme kan v{\ae}re mere eller mindre radikal, dvs. at virkelighedsopfattelsen evt. bliver helt subjektiv. Endvidere har konstruktivismen haft stor betydning i udviklingen af opfattelsen af l{\ae}ring.",
keywords = "Det Humanistiske Fakultet, Konstruktivisme, videnskabsteori, Piaget, poststrukturalisme, socialkonstruktivisme",
author = "Gerd Christensen",
year = "2017",
month = apr,
language = "Dansk",
volume = "37",
pages = "19--28",
journal = "Kvan - et tidsskrift for l{\ae}reruddannelsen og folkeskolen",
issn = "0107-4016",
number = "107",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Konstruktivisme og konstruktionisme - læringsteori og vild forvirring

AU - Christensen, Gerd

PY - 2017/4

Y1 - 2017/4

N2 - Overordnet betragtet er konstruktivisme en forståelse inden for filosofi, psykologi, samfundsvidenskab m.m., ifølge hvil- ken man ikke kan opfatte fænomenerne direkte, men kun ved hjælp af begreber og tankefigurer. Konstruktivisme kan være mere eller mindre radikal, dvs. at virkelighedsopfattelsen evt. bliver helt subjektiv. Endvidere har konstruktivismen haft stor betydning i udviklingen af opfattelsen af læring.

AB - Overordnet betragtet er konstruktivisme en forståelse inden for filosofi, psykologi, samfundsvidenskab m.m., ifølge hvil- ken man ikke kan opfatte fænomenerne direkte, men kun ved hjælp af begreber og tankefigurer. Konstruktivisme kan være mere eller mindre radikal, dvs. at virkelighedsopfattelsen evt. bliver helt subjektiv. Endvidere har konstruktivismen haft stor betydning i udviklingen af opfattelsen af læring.

KW - Det Humanistiske Fakultet

KW - Konstruktivisme, videnskabsteori

KW - Piaget, poststrukturalisme, socialkonstruktivisme

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 37

SP - 19

EP - 28

JO - Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen

JF - Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen

SN - 0107-4016

IS - 107

ER -

ID: 173777014