Natascha Drachmann

Natascha Drachmann

PhD fellow


Publication year:
  1. 2022
  2. In preparation

    Flersprogethedsdidaktik som motivationsfaktor i og på tværs af folkeskolens sprogfag

    Drachmann, Natascha, 2022, (In preparation) In : Sprogforum. 74

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  3. 2021
  4. In preparation

    Interkulturel og flersproget kompetence i fremmedsprogsundervisningen

    Drachmann, Natascha, Löbl, Stephanie Kim & Søgaard, Karoline Emilie, 2021, (In preparation) In : Sproglaereren. 3

    Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

  5. 2020
  6. Published

    Flersprogethedsdidaktik: Minoritets- og majoritetselevers sproglige opmærksomhed på tværs af uddannelsesniveauer

    Daryai-Hansen, Petra, Drachmann, Natascha & Krogager Andersen, L., 2020, In : Sproglaereren. 2020, 3, p. 42-45 4 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

  7. 2019
  8. Published

    Flersprogethedsdidaktik i fremmedsprogsfag

    Daryai-Hansen, Petra, Drachmann, Natascha & Meidell Sigsgaard, A., 2019, In : Sprogforum. 68, p. 46-53 7 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  9. Published

    Grammatik og kontekstualiseret grammatikundervisning - Was ist das im Fach Deutsch?

    Bjerre, K. & Drachmann, Natascha, 2019, In : Sproglaereren. 3, p. 28-31

    Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

  10. Published

    Kontekstualiseret grammatikundervisning

    Bjerre, K. & Drachmann, Natascha, 2019, In : Wissenswert. 39, p. 30-38

    Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

  11. 2018
  12. Published

    Flersprogethedsdidaktik i begynderundervisningen: Rammer, potentialer og udfordringer

    Daryai-Hansen, Petra, Drachmann, Natascha & Holmen, Anne, 2018, Tidligere sprogstart : Ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. Daryai-Hansen, P. & Albrechtsen, D. (eds.). Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen, p. 227-249

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

  13. Published

    Flersprogethedsdidaktik – byg bro mellem sprog i den tidlige tyskundervisning

    Drachmann, Natascha & Daryai-Hansen, Petra, 2018, Tidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. Daryai-Hansen, P. & Albrechtsen, D. (eds.). København: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen, p. 277-288 12 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

  14. Published

    Hvordan kan vi styrke elevernes sproglige opmærksomhed og sproglige anerkendelse i fremmedsprogsundervisningen?

    Daryai-Hansen, Petra & Drachmann, Natascha, 2018, In : Communicare. Nasjonalt senter for engelsk og fremmedspråk i opplæringen. p. 22-26

    Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

  15. Published

    Sproglig opmærksomhed - en eksplicit tilgang til form i fremmedsprogsundervisningen

    Drachmann, Natascha, 2018, Tidligere sprogstart - ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. Daryai-Hansen, P. & Albrechtsen, D. (eds.). Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen, p. 262-276

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

Previous 1 2 Next

ID: 182568082