Natascha Drachmann

Natascha Drachmann

Guest Researcher


  1. Published

    Det flersprogede klasserum: Elevernes sproglige repertoire som ressource i sprogundervisningen

    Drachmann, Natascha, Jensen, T. & Bisgaard, T., Mar 2022, In: Liv i skolen. 1, p. 84-93

    Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

  2. Accepted/In press

    Flersprogethedsdidaktik

    Daryai-Hansen, Petra & Drachmann, Natascha, Jan 2024, (Accepted/In press) Akademisk Forlag.

    Research output: Book/ReportBookCommunication

  3. Published

    Flersprogethedsdidaktik - det glemte barn i skolens sprogfag

    Drachmann, Natascha, Jan 2024, In: Nationalt Videncenter for Læsning.

    Research output: Contribution to journalContribution to newspaper - Feature articleCommunication

  4. Published

    Flersprogethedsdidaktik i begynderundervisningen: Rammer, potentialer og udfordringer

    Daryai-Hansen, Petra, Drachmann, Natascha & Holmen, Anne, 2018, Tidligere sprogstart : Ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. Daryai-Hansen, P. & Albrechtsen, D. (eds.). Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen, p. 227-249

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

  5. Published

    Flersprogethedsdidaktik i fremmedsprogsfagene: Idékatalog til udvikling af sprogsammenlignende aktiviteter

    Drachmann, Natascha, Oct 2022, In: Sproglaereren. 3, p. 16-21

    Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

  6. Published

    Flersprogethedsdidaktik på tværs af klassetrin - praksiserfaringer fra sproguger på Nørre Fælled Skole

    Drachmann, Natascha, Jensen, T., Mohan, S. B. S. & Østerbye, M. S., Mar 2022, In: Sproglaereren. 1, p. 31-35

    Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

  7. Published

    Flersprogethedsdidaktik – byg bro mellem sprog i den tidlige tyskundervisning

    Drachmann, Natascha & Daryai-Hansen, Petra, 2018, Tidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. Daryai-Hansen, P. & Albrechtsen, D. (eds.). København: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen, p. 277-288 12 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

  8. Published

    Flersprogethedsdidaktik: Minoritets- og majoritetselevers sproglige opmærksomhed på tværs af uddannelsesniveauer

    Daryai-Hansen, Petra, Drachmann, Natascha & Krogager Andersen, L., 2020, In: Sproglaereren. 2020, 3, p. 42-45 4 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

  9. Published

    Forskellige ambitioner for flersprogethed i Skandinavien

    Drachmann, Natascha, Haukås, Å. & Lundberg, A., Oct 2023, In: Sproglaereren. 3, (2023), p. 22-25

    Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

  10. Published

    Grammatik og kontekstualiseret grammatikundervisning - Was ist das im Fach Deutsch?

    Bjerre, K. & Drachmann, Natascha, 2019, In: Sproglaereren. 3, p. 28-31

    Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Previous 1 2 Next

ID: 182568082