Natascha Drachmann
Guest Researcher
Department of English, Germanic and Romance Studies
Emil Holms Kanal 6
2300 København S
- Published
«Jeg kender lidt ordene. Det er en lille smule ligesom mit sprog»: Manifestationer af sproglig opmærksomhed hos tre elever i 1., 5. og 7. klasse
Drachmann, Natascha, Sep 2023, In: Nordand – Nordisk tidsskrift for andrespråksforskning . 18, 2, p. 92-109Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
- Published
Ulike ambisjonar for fleirspråklegheit i Skandinavia
Drachmann, Natascha, Haukås, Å. & Lundberg, A., Oct 2023, In: Bedre Skole. 3, p. 72-76Research output: Contribution to journal › Journal article › Communication
- Published
Translanguaging via en flersprogethedsdidaktik: Anbefalinger til praksis
Drachmann, Natascha, Daryai-Hansen, Petra & Krogager Andersen, L., Oct 2023, In: Sproglaereren. 2023, 3, p. 29-34Research output: Contribution to journal › Journal article › Communication
- Published
Styrk elevernes deltagelsesmuligheder: Byg bro til andre sprog i den tidlige tyskundervisning
Drachmann, Natascha, 2018, In: Sproglaereren. 3, p. 10-12Research output: Contribution to journal › Journal article › Communication
- Submitted
Students’ Language Awareness across Educational Levels in the Context of Plurilingual Education - A Conceptualization
Daryai-Hansen, Petra, Drachmann, Natascha & Krogager Andersen, L., Dec 2023, (Submitted) From Early Childhood to Adulthood: Plurilingual Education Across Educational Contexts. Transitions, Continuity, and Disruptions.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
- Published
Sproglige broer - et flersprogethedsdidaktisk undervisningsmateriale til sprogfagene i grundskolen
Drachmann, Natascha, 2023Research output: Non-textual form › Interactive production › Education
- Published
Sproglig opmærksomhed via en flersprogethedsdidaktik: Et læreplans- og multicasestudie på tværs af sprogfag og klassetrin i grundskolen
Drachmann, Natascha, Sep 2023, København: Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet. 261 p.Research output: Book/Report › Ph.D. thesis › Research
- Accepted/In press
Sproglig opmærksomhed i rammen af en flersprogethedsdidaktik - en konceptualisering på tværs af uddannelsesniveauer
Daryai-Hansen, Petra, Drachmann, Natascha & Krogager Andersen, L., 2024, (Accepted/In press) In: Sprogforum.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
- Published
Sproglig opmærksomhed i begynderdidaktikken - en flersproget tilgang til formfokusering i tyskundervisningen
Drachmann, Natascha, Jul 2017, 160 p.Research output: Book/Report › Book › Research › peer-review
- Published
Sproglig opmærksomhed - en eksplicit tilgang til form i fremmedsprogsundervisningen
Drachmann, Natascha, 2018, Tidligere sprogstart - ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. Daryai-Hansen, P. & Albrechtsen, D. (eds.). København: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen, p. 262-276Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Communication
ID: 182568082