Lisbeth Verstraete-Hansen
Associate Professor
Department of English, Germanic and Romance Studies
Emil Holms Kanal 6, 2300 København S, KUA1, Building: 24.2.58
- 2021
- Accepted/In press
La Romanistique en contexte scandinave : organisation, objets et avenir
Verstraete-Hansen, Lisbeth, 2021, (Accepted/In press) Actes du Congrès International de la Linguistique et de la Philologie Romanes. Editions de Linguistique et de Philologie, p. 25-30 (Bibliothèque de Linguistique Romane).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Article in proceedings › Research
- 2020
- Published
Belge en temps de guerre, française en temps de paix: La littérature belge francophone en traduction danoise 1942-1973
Verstraete-Hansen, Lisbeth, 2020, In : Parallèles. Vol. 32, 1, p. 68-82 14 p.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
- Published
Franskfaget mellem didaktik og politik
Verstraete-Hansen, Lisbeth & Kanareva-Dimitrovska, A., 2020, In : Fransk nyt. Oktober, p. 18-21 4 p.Research output: Contribution to journal › Journal article › Communication
- Published
Fremmedsprogenes fremtid
Verstraete-Hansen, Lisbeth, 2020, In : Sproglaereren. 1/2020, p. 22-23 2 p.Research output: Contribution to journal › Journal article › Communication
- Published
Kvalitetsudvikling og efteruddannelse i et brobygningsperspektiv. En behovsanalyse i faget fransk.
Verstraete-Hansen, Lisbeth & Kanareva-Dimitrovska, A., 2020, København: Det Nationale Center for Fremmedsprog (NCFF). 30 p.Research output: Book/Report › Report › Commissioned › peer-review
- 2019
- Published
Rencontrer la littérature de langue française en première année à l’université danoise: Quelle stratégie pour quels étudiants ?
Verstraete-Hansen, Lisbeth & Ravneberg, N. S., 2019, In : Synergies Pays Scandinaves. 14, p. 109-120 12 p.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
- 2018
- Published
Litteratur, skriftlighed og sprog: Øge studerendes sproglige og litterære kompetence gennem små skriveøvelser
Verstraete-Hansen, Lisbeth, Sep 2018, Et bedre første år: Erfaringer og materialer om førsteårsundervisning på universitetet. Gregersen, A. F. M. & Ulriksen, L. (eds.). København: Department of Science Education, University of Copenhagen, Vol. 54. p. 43-44 2 p. (IND's Skriftserie).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Communication
- Published
Den nationale strategi for fremmedsprog: En innovativ politik for området?
Verstraete-Hansen, Lisbeth & Andersen, M. S., 2018, In : Sprogforum. 67, p. 7-12 6 p.Research output: Contribution to journal › Comment/debate › Communication
- Published
Engageret ud over sig selv i det fælles: om sprogfagenes bidrag til en tidssvarende dannelse
Verstraete-Hansen, Lisbeth, 2018, Dannelse på universitetet: Fordringer og udfordringer. Raahauge, J. & Nepper Larsen, S. (eds.). Sophia - tænketank for pædagogik og dannelse, p. 22-36 15 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Communication
- Published
Idéologies des langues dans les discours de référence sur la recherche et l'enseignement supérieur au Danemark
Verstraete-Hansen, Lisbeth, 2018, Penser la didactique du plurilinguisme et ses mutations: Idéologies, politiques, dispositifs. Suzuki, E., Potolia, A. & Cambrone, S. (eds.). Renne: Presses Universitaires de Rennes, p. 63-71 9 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
ID: 129677170
Most downloads
-
1176
downloads
Fra filologi til frankofoni: Metodiske overvejelser over arbejdet med fransksprogede litteraturer
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research
Published -
632
downloads
Fremmedsprog på universitetet - for profit only? En analyse af aktører og anbefalinger i dansk uddannelsespolitik
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
-
404
downloads
Kategoriernes kamp: Debatten om en verdenslitteratur på fransk
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review