Elevkognition – elevernes viden, holdninger og erfaringer med begynderdidaktik

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Documents

Lærerkognitionen er som felt veletableret inden for fremmedsprogsdidaktikken. Med udgangspunkt i lærerkognitionen bidrager kapitlet til at udvikle elevkognitionen som forsknings- og udviklingsområde. Kapitlet har tre centrale formål: (1) kort at introducere til feltet elevkognition, (2) at konkretisere centrale internationale praksisanbefalinger for begynderdidaktik gennem elevernes viden, holdninger og erfaringer i en dansk kontekst, og (3) at analysere elevernes syn på begynderdidaktik og derigennem at gøre rede for elevernes mangfoldige stemmer.
Original languageDanish
Title of host publicationTidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed
EditorsPetra Daryai-Hansen, Dorte Albrechtsen
Place of PublicationKøbenhavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen
PublisherKøbenhavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen
Publication date2021
Pages42-62
Publication statusPublished - 2021

Number of downloads are based on statistics from Google Scholar and www.ku.dk


No data available

ID: 262846430