Hvad kan man bruge en uddannelse i fransk til?

Dette spørgsmål har du sikkert stillet dig selv mange gange, eller også er du blevet stillet det af den famøse onkel til familiefesten. Og du har sikkert været irriteret på både onklen og dig selv over, at du ikke kunne give et præcist svar.

Men måske er der en grund til, at der ikke findes et præcist svar på dette spørgsmål, fordi franskkandidaters (og nok mere generelt sprogkandidaters) veje er mange og forskelligartede. Nogle fører til et job i uddannelsessektoren, mens andre fører til jobs i offentlige myndigheder, styrelser og private virksomheder. Men uanset hvor franskfagets veje fører hen, så ved vi, at beskæftigelsesgraden er meget høj og ofte også højere end mange andre uddannelser, humanistiske såvel som ikke-humanistiske.

Fransk Alumneforening indbyder derfor til en karriereaften tirsdag den 29. september 2020 kl. 18.30, hvor ovenstående spørgsmål vil blive forsøgt besvaret fra mange forskellige vinkler og fra nuværende og tidligere franskstuderende i en række forskelligartede jobfunktioner. I løbet af aftenen vil du kunne høre oplæg fra:

• Anita Santarelli (Kommunikationschef i SKI – Staten og Kommunernes Indkøbsservice).
  • Laura Stensberg (Kommunikationsmedarbejder i Forsvarsministeriet).
  • Trine Rivold (projektmedarbejder i Københavns Kommune).
  • Natascha Wang (IT project manager hos Flying Tiger Copenhagen).
  • Jytte Lyngvig (Ph.d.-studerende ved Københavns Universitet).

Tilmelding til arrangementet skal ske senest søndag den 27. september 2020.

Arrangementet er gratis for medlemmer og koster 30 kroner for ikke-medlemmer. N.B. Alle førsteårsstuderende på fransk har gratis adgang til dette arrangement.