Fransk på tværs af uddannelsessystemet

Dekorativt billede

Mandag den 23. maj 2022 kl. 19.30 inviterer Fransk Alumneforening til en temaaften, der sætter fokus på undervisning i fransk på tværs af uddannelsessystemet i Danmark. Her vil vi blandt andet få indsigt i, hvordan man underviser i sprog, herunder grammatik, samt litteratur, historie og kultur i fransk i folkeskolen, i gymnasiet, på læreruddannelsen og på universitetet.

Hvilket sprog-, tilegnelses- og kultursyn synes at være dominerende på de enkelte uddannelsestrin, og hvordan udmønter disse sig i praksis? Hvilke udfordringer møder vi på de enkelte uddannelsestrin, og hvordan sikrer vi en fornuftig overgang mellem de forskellige uddannelsesniveauer?

Kom og få svar på disse og mange andre spørgsmål relateret til fransk undervisningspraksis i Danmark.

Fransk Alumneforening byder i aftenens løb på en lille forfriskning og lidt snacks.

Oplægsholdere

• Caroline Arp, folkeskolelærer i fransk på Lindevangsskolen
  • Mie Bonne Eriksen, fransklærer på Gammel Hellerup Gymnasium
  • Stephanie Löbl, adjunkt på læreruddannelsen på Københavns Professionshøjskole
  • Jan Lindschouw, lektor i fransk på Københavns Universitet

Deltagelse og tilmelding

Deltagelse i arrangementet er gratis for medlemmer og koster 30 kroner for ikke-medlemmer (betales på selve dagen, enten kontant eller via MobilePay).

Hvad: Franskfaget på tværs af uddannelsessystemet
Hvornår: Mandag den 23. maj 2022 kl. 19.30.
Hvor: Søndre Campus, Emil Holms Kanal 6, bygning 24, 2300 København S. Lokale 24.2.01