Anne Holmen
Centerleder, professor, Professor, centerleder
Center for Internationalisering og Parallelsproglighed
Emil Holms Kanal 4, 2300 København S, 23 Bygning 23 (Afsnit 1), Bygning: 23-4-25
Institut for Engelsk, Germansk og Romansk
Emil Holms Kanal 4, Bygning: 23.4.25
2300 København S
- Afsendt
Translanguaging and Epistemological Decentering in Higher Education and Research
Bojsen, H., Daryai-Hansen, Petra, Holmen, Anne & Risager, K., 2021, (Afsendt) Multilingual Matters.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › fagfællebedømt
- Afsendt
The Nexus of Translanguaging and Epistemological Decentering in Higher Education and Research
Bojsen, H., Daryai-Hansen, Petra, Holmen, Anne & Risager, K., 2021, (Afsendt) Translanguaging and Epistemological Decentering in Higher Education and Research. Bojsen, H., Daryai-Hansen, P., Holmen, A. & Risager, K. (red.). Multilingual MattersPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Processability in Scandinavian Second Language Acquisition
Glahn, E., Lund, K., Håkansson, G., Hammarberg, B., Holmen, Anne & Hvenekilda, A., 2001, I: Studies in Second Language Acquisition. 23, 3, s. 389-416Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Pienemanns processabilitetsteori testet på dansk, norsk og svensk
Glahn, E., Lund, K., Håkansson, G., Hammerberg, B. & Holmen, Anne, 2002, Forskning i Nordiske Sprog som Andet- og Fremmedsprog: rapport fra konference i Reykjavík 23.-25. maj 2001. Reykjavik: University of Iceland PressPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- Udgivet
En utopisk-realistisk sprogpolitik: nogle scenarier som udgangspunkt for en kritisk diskussion af Københavns Universitets nye sprogpolitik
Gregersen, Frans, Holmen, Anne & Larsen, Sanne, 2021, Sprogs status i rigsfælledskabet 2031. Kristiansen, T. & Holmen, A. (red.). København: Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet, s. 145-163 (Koebenhavnerstudier i Tosprogethed, Bind C 13).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Ret til dansk: Uddannelse, sprog og kulturarv
Haas, C. (red.), Holmen, Anne (red.), Horst, C. (red.) & Kristjánsdóttir, B. (red.), 2011, Aarhus Universitetsforlag. 439 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
English Medium Instruction in Multilingual and Multicultural Universities: Academics’ Voices from the Northern European Context
Henriksen, Birgit, Holmen, Anne & Kling, Joyce , 2018, Routledge. 199 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Den gode gartner og ukrudtet: Om minoritetselever i grundskolens danskfag
Holmen, Anne, 2011, Ret til dansk: Uddannelse, sprog og kulturarv. Aarhus Universitetsforlag, s. 31-116Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Det brogede gymnasium
Holmen, Anne & Ulriksen, Lars, 10 jun. 2020, Gymnasiepædagogik: En grundbog. Dolin, J., Holten Ingerslev, G. & Sparholt Jørgensen, H. (red.). 4. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 102-119Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
"Being Bilingual Means Being a Foreigner": Categorizing Linguistic Diversity among Students in Danish Higher Education
Holmen, Anne, 2014, I: Hermes. 53, s. 11-24Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
ID: 33666627
Flest downloads
-
119
downloads
Towards more languages for more students at University of Copenhagen: The interplay between local and global drivers of change
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet