Julearrangement 2021 i Tysk Alumneforening

Peberkagemand

ARRANGEMENTET ER DESVÆRRE AFLYST PGA DEN STIGENDE CORONA-SMITTE. VI SES I I 2022!!

Kære alle

Julen nærmer sig med hastige skridt, og snart siger vi Tschüss til 2021 og Guten Tag til 2022. Derfor vil vi i Tysk Alumneforenings bestyrelse gerne invitere jer til dette års Weihnachtsarrangement, denne gang (forhåbentlig) personligt.

Vi vil indlede aftenen med varm Glühwein og lytte til noget god, gammel tysk julemusik. Herefter vil vi, ligesom sidste år, afholde en Plätzhenkonkurrence og lege den tyske juleleg Wichtel. Se yderligere information nedenfor.

Hvor: Mere information følger her på siden og på vores facebook begivenhed
Hvornår: Tirsdag den 14. december 2021 kl. 17.30
Tilmeldingsfrist: Torsdag den 9. december 2021

Opdateringer om tid og sted kommer her på siden og i vores begivenhed på Facebook, hvor I meget gerne må trykke på "deltager"-knappen.

Mange julehilsner
Tysk Alumneforenings bestyrelse

Kagekonkurrence og juleleg

Til dette års julearrangement afholdes en kagekonkurrence samt julelegen Wichtel. Disse foregår i grupper af 4-5 personer, som man danner inden arrangementet.

Hver tilmeldte gruppe får 200 kr. fra Tysk Alumneforening til ingredienser og til en gave til maks. 20 kr., som skal bruges til Wichtel.

En fra hver gruppe sender en mobilepay anmodning på 200 kr. til kasserer Kimberly Petersen på 24 49 69 10. Ved yderligere spørgsmål kan man kontakte Kimberly på Kimberlyschpetersen@gmail.com

Kagekonkurrencen kommer til at fungere således:

• Dan på forhånd en gruppe af 4 eller 5 personer og find på et fælles gruppenavn.
  • Herefter skal en fra gruppen anmode Kimberly Petersen 200 kr. til ingredienser (og gave) på mobilepay på 24 49 69 10
  • Find en opskrift på nogle Weihnachtsplätzchen.
  • Bag kagerne og dekorer dem.
  • Tag kagerne med til julearrangementet.
  • Kagerne bliver bedømt ud fra kriterierne kreativitet og udseende, og skal være hjemmebagte.

Wichtel

Gaven til maks. 20 kr. skal bruges til julelegen Wichtel, som handler om, at hver gruppe skal synge foran julemanden. Når man har gjort dette, belønnes man med en gave fra én af de andre grupper.

Vi håber, I har lyst til at være med.