Karrierecrawl: Advantage Austria

Dekorativt billede

På Tysk Alumneforenings Karrierecrawl besøger vi virksomheder og organisationer, hvor viden om tysk sprog, kultur og samfund er en efterspurgt kompetence. Formålet med besøgene er, at studerende kan samle inspiration til livet efter universitetet og at alumner kan udvikle deres faglige netværk.

Denne gang på vores Karrierecrawl skal vi besøge Advantage Austria og Østrigs Turistbureau. Advantage Austria, handelsafdelingen på Østrigs Ambassade, er Østrigs officielle organisation til fremme af udenrigshandel. Afdelingen hjælper blandt andet virksomheder i udlandet, der ønsker hjælp og sparring til, hvordan de kan udvide deres forretning til Østrig – om omvendt, hvordan østrigske virksomheder bedst kommer ind på for eksempel det danske marked.

Østrigs Turistbureau er en del af Østrigs officielle turistorganisation, Österreich Werbung, der siden 1955 har arbejdet for at skabe opmærksomhed om Østrig som feriemål. Turistbureauet i København står både for at drive brandet “Ferie i Østrig”, lave innovativ markedsføring af Østrig i Danmark og agere samarbejdspartner for østrigske turistaktører.

Efter en introduktion til arbejdet i handelsafdelingen og turistbureauet vil der være mulighed for at stille spørgsmål til arbejdet. Derudover er det en oplagt mulighed for at netværke med medarbejderne og andre medlemmer af Tysk Alumneforening.

Læs mere om Advantage Austria i Danmark og Østrigs Turistbureau.

Tilmelding: Fuldt booket! Meld dig på ventelisten her.