Petra Daryai-Hansen

Petra Daryai-Hansen

Lektor


  1. 2022
  2. Udgivet

    Chapter 24. Signs of Plurilingualism: Current Plurilingual Countermoves in Danish Higher Education

    Daryai-Hansen, Petra & Kirilova, Marta, 2022, Research Anthology on Applied Linguistics and Language Practices. Khosrow-Pour, M. (red.). IGI global, s. 534-551

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  3. Udgivet

    Chapter 48. Teachers' Attitudes, Knowledge and Skills in Respect to the Language Awareness Approach

    Daryai-Hansen, Petra, Lefever, S. & Rimšāne, I., 2022, Research Anthology on Applied Linguistics and Language Practices . Khosrow-Pour, M. (red.). IGI global, s. 1032-1048

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  4. Udgivet

    Chapter 52. Language Hierarchisations and Dehierarchisations: Nordic Parents' Views Towards Language Awareness Activities

    Daryai-Hansen, Petra, Layne, H. & Lefever, S., 2022, Research Anthology on Applied Linguistics and Language Practices. Khosrow-Pour, M. (red.). IGI global, s. 1110-1128

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  5. 2021
  6. Udgivet

    Elevkognition – elevernes viden, holdninger og erfaringer med begynderdidaktik

    Daryai-Hansen, Petra & Ghandchi, N., 2021, Tidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. Daryai-Hansen, P. & Albrechtsen, D. (red.). Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen: Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen, s. 42-62

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

  7. Afsendt

    Fostering Decentering and Multiperspectivity in Student’s Theories and Praxis: A Cross-Discussion on Translanguaging as a Plurilingual tool in Higher Education

    Daryai-Hansen, Petra, Moore, D., Pearce , D. R. & Oyama, M., 2021, (Afsendt) Translanguaging and Epistemological Decentering in Higher Education and Research. Bojsen, H., Daryai-Hansen, P., Holmen, A. & Risager, K. (red.). Multilingual Matters, 17 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  8. Afsendt

    The Nexus of Translanguaging and Epistemological Decentering in Higher Education and Research

    Bojsen, H., Daryai-Hansen, Petra, Holmen, Anne & Risager, K., 2021, (Afsendt) Translanguaging and Epistemological Decentering in Higher Education and Research. Bojsen, H., Daryai-Hansen, P., Holmen, A. & Risager, K. (red.). Multilingual Matters

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  9. 2020
  10. Udgivet

    Tyskelevers og tyskstuderendes kognition – udfoldet opsummering af undersøgelsens centrale resultater

    Daryai-Hansen, Petra, 2020, Tyskelevers og tyskstuderendes kognition – opsummering af undersøgelsens centrale resultater. Et projekt støttet af Det Nationale Center for Fremmedsprog. Daryai-Hansen, P., Fischer-Rasmussen, A-M., Fenyvesi, K., Gebauer, M., Gorbahn, K., Hansen, C., Hermann, M., Lauta, K., Rannestad, A. K. S., Schepers, C. & Vinther, P. (red.). København: Institut for Engelsk, Germansk og Romansk, Københavns Universitet, 11 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskning

  11. 2019
  12. Udgivet

    Intern og ekstern tværfaglighed i fremmedsprogsfag

    Daryai-Hansen, Petra & Fernández, S. S., 2019, Tværfaglighed og fagligt samspil. Krogager Andersen, L., Hobel, P. & Holgersen, S-E. (red.). Århus: Aarhus Universitetsforlag, s. 35-62 27 s. (Didaktiske studier; Nr. 6).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  13. 2018
  14. Udgivet

    Perspektiver på Sprogprofilernes særlige lærings- og undervisningsrum – Om CLIL-tilgangen og den didaktiske trekant

    Daryai-Hansen, Petra, Barfod, S. & Schwarz, L., 2018, Hvis du ikke kan sproget ... Om flersprogethed og læring på RUC’s Sprogprofiler. Bojsen, H. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, 13 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  15. 2017
  16. Udgivet

    A Call for (Trans)languaging: The Language Profiles at Roskilde University

    Daryai-Hansen, Petra, Barfod, S. & Schwarz, L., 2017, Translanguaging in Higher Education: Beyond Monolingual Ideologies. Mazak, C. M. & Carrol, K. (red.). Bristol, UK: Multilingual Matters, s. 29-49 21 s. (Bilingual Education and Bilingualism series, Bind 104).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

Forrige 1 2 Næste

ID: 131853010