Petra Daryai-Hansen

Petra Daryai-Hansen

Lektor


  1. 2020
  2. Udgivet

    Det gode brobygningsarbejde: Fem centrale niveauer

    Daryai-Hansen, Petra, 2020, Tænketanken om Sprog – Styrk fremmedsprogene i gymnasiet . Gymnasieskolernes lærerforening, s. 36-39

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

  3. Udgivet

    Tyskelevers og tyskstuderendes kognition – opsummering af undersøgelsens centrale resultater. Et projekt støttet af Det Nationale Center for Fremmedsprog

    Daryai-Hansen, Petra, Fischer-Rasmussen, A., Fenyvesi, K., Gebauer , M., Gorbahn, K., Hansen , C., Hermann, M., Lauta, K., Rannestad, A. K. S., Schepers, C. & Vinther , P., 2020, Københavns Universitet, Institut for Engelsk, Germansk og Romansk. 5 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  4. Udgivet

    Tyskelevers og tyskstuderendes kognition – udfoldet opsummering af undersøgelsens centrale resultater

    Daryai-Hansen, Petra, 2020, Tyskelevers og tyskstuderendes kognition – opsummering af undersøgelsens centrale resultater. Et projekt støttet af Det Nationale Center for Fremmedsprog. Daryai-Hansen, P., Fischer-Rasmussen, A-M., Fenyvesi, K., Gebauer, M., Gorbahn, K., Hansen, C., Hermann, M., Lauta, K., Rannestad, A. K. S., Schepers, C. & Vinther, P. (red.). Københavns Universitet, Institut for Engelsk, Germansk og Romansk, 11 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskning

  5. Udgivet

    Vor welchen Herausforderungen steht der frühe DaF-Unterricht im dänischen Grenzland? Eine Lehrerstudie im Rahmen der dänischen Lehrerfortbildung.

    Aarøe, K. M. & Daryai-Hansen, Petra, 2020, I : Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht. 25, 1, s. 757-782

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  6. Udgivet

    Wenn ich über meine Antworten nachdenke, würde ich am liebsten das Handtuch werfen. Zum Kompetenzentwicklungsbedarf von Deutschlehrkräften im Dänemark der Gegenwart

    Daryai-Hansen, Petra, 2020, I : Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht. 25,1, s. 783-811

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  7. 2019
  8. Udgivet

    Signs of Plurilingualism: Current Plurilingual Countermoves in Danish Higher Education

    Daryai-Hansen, Petra & Kirilova, Marta, jun. 2019, I : International Journal of Bias, Identity and Diversities in Education. 4, 2, s. 43—58 16 s., 4.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  9. Udgivet

    Flersprogethedsdidaktik i fremmedsprogsfag

    Daryai-Hansen, Petra, Drachmann, N. & Meidell Sigsgaard, A., 2019, I : Sprogforum. 68, s. 46-53 7 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  10. Udgivet

    Intern og ekstern tværfaglighed i fremmedsprogsfag

    Daryai-Hansen, Petra & Fernández, S. S., 2019, Tværfaglighed og fagligt samspil. Krogager Andersen, L., Hobel, P. & Holgersen, S-E. (red.). Århus: Aarhus Universitetsforlag, s. 35-62 27 s. (Didaktiske studier; Nr. 6).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  11. Udgivet

    Mehrsprachigkeitsdidaktik im frühen DaF-Unterricht in Dänemark und Norwegen – Lehrer- und Schülerperspektiven

    Daryai-Hansen, Petra, Lindemann, B. & Speitz, H., 2019, I : German as a Foreign Language. 1/2019, s. 45-71 28 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  12. Udgivet

    Sprogstrategier med fokus på flersprogethed

    Daryai-Hansen, Petra, 2019, I : Sproglaereren. 2, s. 6-8 3 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Næste

ID: 131853010