Afsluttende stakeholderworkshop
Den 31. august afholdt PE-LAL-projektet en afsluttende stakeholderworkshop under temaet 'Flersprogethedsdidaktik i grundskolens sprogfag og i Almen Sprogforståelse'.
Den 31. august afholdt PE-LAL-projektet en afsluttende stakeholderworkshop under temaet 'Flersprogethedsdidaktik i grundskolens sprogfag og i Almen Sprogforståelse'.
Workshoppens formål var at præsentere udvalgte af PE-LAL-projektets resultater og drøfte anbefalinger for en styrket flersprogethedsdidaktik i grundskolens sprogfag (dansk, dansk som andetsprog, engelsk, fransk, tysk) og i Almen Sprogforståelse i overgangen til gymnasiet.
Workshoppen indbød deltagere fra forskellige dele af den danske uddannelseskontekst (bl.a. repræsentanter fra Undervisningsministeriet, Det Nationale Center for Fremmedsprog, lærerorganisationer, læreruddannelsen, forlag, skoleledelse og lærere) for at få forskelligartede perspektiver og stemmer på anbefalingerne.
Workshopprogram
Tid | Aktivitet |
---|---|
13:00-13:30 | PE-LAL-projektet og centrale projektresultater |
13:30-14:30 | Gruppedrøftelser af anbefalinger for en styrket flersprogethedsdidaktik i grundskolens sprogfag og i Almen Sprogforståelse |
14:30-14:45 | Pause |
14.45-15.30 | Opsamling på gruppedrøftelser samt afrunding |
Tak til læringskonsulenter, Det Nationale Center for Fremmedsprog, læreuddannere fra universiteter og læreruddannelser, forlagsredaktioner, skoleledelser, sproglærerforeninger og lærere for inspirerende diskussioner!
På baggrund af workshoppen udarbejdes et arbejdsnotat, der opsummerer workshoppens hovedpointer. Notatet uploades på PE-LAL-projektets hjemmeside og vil indgå som centralt grundlag for PE-LAL-projektets afsluttende udarbejdelse af anbefalinger til en styrket flersprogethedsdidaktik.