Afsluttende stakeholderworkshop: Flersprogethedsdidaktik i grundskolens sprogfag og i Almen Sprogforståelse i gymnasiet
PE-LAL-projektet inviterer til en afsluttende stakeholderworkshop under temaet ’Flersprogethedsdidaktik i grundskolens sprogfag og i Almen Sprogforståelse i gymnasiet’ torsdag d. 31.8. kl. 13.00-15.30
Workshoppens formål er at præsentere PE-LAL-projektets resultater (læreplansanalyser, udviklede undervisningsmaterialer, analyse af elevdata) og drøfte anbefalinger for en styrket flersprogethedsdidaktik i grundskolens sprogfag (dansk, dansk som andetsprog, engelsk, fransk, tysk) og i Almen Sprogforståelse i de gymnasiale uddannelser.
Workshoppen indbyder deltagere fra forskellige dele af den danske uddannelseskontekst (bl.a. repræsentanter fra Undervisningsministeriet, NCFF, lærerorganisationer, læreruddannelsen, forlag, skoleledelse, lærere) for at få forskelligartede perspektiver på anbefalingerne.
På baggrund af workshoppen udarbejdes et arbejdsnotat, der opsummerer workshoppens hovedpointer. Notatet uploades på PE-LAL-projektets hjemmeside og vil indgå som centralt grundlag for PE-LAL-projektets afsluttende udarbejdelse af anbefalinger for en styrket flersprogethedsdidaktik.
Program for workshop
13.00-13.30 |
Præsentation af PE-LAL-projektet og centrale projektresultater |
13.30-14.30 | Gruppedrøftelser af anbefalinger for en styrket flersprogethedsdidaktik i grundskolens sprogfag og i Almen Sprogforståelse |
14.30-14.45 | Pause |
14.45-15.30 | Opsamling på gruppedrøftelser samt afrunding |
Workshoppen afholdes på Københavns Universitet, Søndre Campus, Emil Holms Kanal 6, 2300 København S, lokale 24.5.07 (dvs. bygning 24, 5. sal).
Tilmelding
Tilmelding nødvendig senest 24.8. til projektleder Petra Daryai-Hansen (petra.dhansen@hum.ku.dk).