12. juli 2023

Afsluttende stakeholderworkshop: Flersprogethedsdidaktik i grundskolens sprogfag og i Almen Sprogforståelse i gymnasiet

PE-LAL-projektet inviterer til en afsluttende stakeholderworkshop under temaet ’Flersprogethedsdidaktik i grundskolens sprogfag og i Almen Sprogforståelse i gymnasiet’ torsdag d. 31.8. kl. 13.00-15.30

Workshoppens formål er at præsentere PE-LAL-projektets resultater (læreplansanalyser, udviklede undervisningsmaterialer, analyse af elevdata) og drøfte anbefalinger for en styrket flersprogethedsdidaktik i grundskolens sprogfag (dansk, dansk som andetsprog, engelsk, fransk, tysk) og i Almen Sprogforståelse i de gymnasiale uddannelser.

Workshoppen indbyder deltagere fra forskellige dele af den danske uddannelseskontekst (bl.a. repræsentanter fra Undervisningsministeriet, NCFF, lærerorganisationer, læreruddannelsen, forlag, skoleledelse, lærere) for at få forskelligartede perspektiver på anbefalingerne.

På baggrund af workshoppen udarbejdes et arbejdsnotat, der opsummerer workshoppens hovedpointer. Notatet uploades på PE-LAL-projektets hjemmeside og vil indgå som centralt grundlag for PE-LAL-projektets afsluttende udarbejdelse af anbefalinger for en styrket flersprogethedsdidaktik.

Program for workshop

13.00-13.30

Præsentation af PE-LAL-projektet og centrale projektresultater
13.30-14.30 Gruppedrøftelser af anbefalinger for en styrket flersprogethedsdidaktik i grundskolens sprogfag og i Almen Sprogforståelse
14.30-14.45 Pause
14.45-15.30 Opsamling på gruppedrøftelser samt afrunding

Workshoppen afholdes på Københavns Universitet, Søndre Campus, Emil Holms Kanal 6, 2300 København S, lokale 24.5.07 (dvs. bygning 24, 5. sal).

Tilmelding

Tilmelding nødvendig senest 24.8. til projektleder Petra Daryai-Hansen (petra.dhansen@hum.ku.dk).